- Citroën face un pas în plus către accesibilizarea mobilității electrice prin introducerea noii tehnologii hibrid 48V pe C5 Aircross.
- Această tehnologie hibrid inovatoare și complet nouă combină un motor pe benzină PureTech de generație nouă de 136 CP (100 kW), o nouă transmisie electrificată cu dublu ambreiaj, ë-DCS6, cu un motor electric de 21 kW și o baterie de 48V care se reîncarcă automat în timpul unor faze de condus.
- Plăcerea de a conduce, concomitent cu menținerea controlului asupra emisiilor și consumului: noua ofertă contribuie la intensificarea plăcerii de a conduce și a confortului la bord. Accelerația este foarte reactivă și beneficiați de toate avantajele modului electric, alături de un consum de combustibil și emisii de CO2 reduse – cu până la 15% mai puțin decât la un motor pe benzină neelectrificat echivalent.
- În primul rând, liniște sufletească: fără necesitatea de încărcare, experiența electrică este perfectă și fluentă. Modurile de conducere și recuperarea energiei sunt gestionate automat, astfel încât până la 50% din călătoriile în oraș pot fi efectuate în mod 100% electric și cu emisii zero.
- C5 Aircross Hybrid 136 va putea fi comandat în curând și va ajunge în rețeaua de dealeri în al doilea semestru al anului 2023.
Citroën prezintă un motor complet nou pentru C5 Aircross: Hybrid 136. Bazat pe tehnologia hibrid și Citroën prezintă un motor complet nou pentru C5 Aircross: Hybrid 136. Bazat pe tehnologia hibrid compactă și ușoară de 48V, acesta este alcătuit dintr-o baterie de 48V care se reîncarcă în timpul unor faze de condus și un motor pe benzină PureTech de 136 CP, conceput special pentru a se adapta la acest nou sistem hibrid, și cuplat la o nouă transmisie ë-DCS6 și un motor electric de 21 kW.
Simplă și fluidă în utilizare, această tehnologie hibrid se potrivește perfect pentru C5 Aircross, un model extrem de versatil. Cu numai 129 g de emisii de CO2/km conform ciclului combinat WLTP, versiunea C5 Aircross Hybrid 136 emite cu 15% mai puțin CO2 decât versiunea echivalentă non-electrică pe benzină. Prețul său este apropiat de cel al unei versiuni diesel cu motor echivalent și emite cu aproape 12% mai puțin CO2 decât aceasta din urmă. De asemenea, aduce toate avantajele mobilității electrice, de la plăcerea de a conduce până la posibilitatea de a circula în zone cu emisii reduse. Hybrid 136 este, prin urmare, deosebit de atractiv pe C5 Aircross, un SUV care se distinge de celelalte vehicule din segmentul său datorită designului și atitudinii unice, precum și a confortului și modularității.
Modelul Hybrid 136 completează gama electrificată C5 Aircross, care include modelele plug-in Hybrid 180 și plugin Hybrid 225. Acestea reprezintă deja 40% din totalul vânzărilor de C5 Aircross. Mai precis, acesta consolidează și accelerează strategia de electrificare Citroën, alcătuită din 10 modele: de la hibrid, la 100% electric și plug-in hybrid, de la Ami la C5 X, de la vehicule de pasageri la vehicule comerciale, de fiecare dată cu scopul de a oferi o soluție adaptată la nevoile clienților, menținând în același timp bugetul sub control.
NOUA TEHNOLOGIE HIBRID DE 48V ÎN DETALIU
Datorită acestei tehnologii hibrid de 48V, se optimizează timpii de rulare mixtă sau 100% electrică fără emisii, ceea ce înseamnă un confort mai mare la volan, un consum redus și emisii mai mici de CO2. Tehnologia hibrid simplă și compactă se bazează pe:
O nouă generație a motorului pe benzină 1.2 PureTech, dezvoltat special pentru hibridizare (40% din
piese sunt noi) cu 3 cilindri și 1199 cmc, care dezvoltă 136 CP (100 kW) la 5500 rpm și un cuplu de 230 Nm
la 1750 rpm. Alegerea unui turbocompresor cu geometrie variabilă și a unei distribuții cu lanț contribuie
la performanțele și rezistența sa. Respectând standardul Euro 6.4 și funcționând în conformitate cu ciclul
Miller, motorul are o eficiență termică îmbunătățită.
– Un motor electric sincron cu magneți permanenți, capabil să dezvolte o putere maximă de 21 kW (28
CP) și un cuplu de 55 Nm, permite ca C5 Aircross să fie acționat 100% electric pentru cerințe de cuplu
reduse, la viteze mici, la manevre sau la frânare și asistă motorul pe benzină la pornire. În timpul
decelerării, acționează ca un generator pentru reîncărcarea bateriei, ceea ce reduce, în același timp, uzura
frânelor.
– Un demaror cu curea, alimentat la 48V. Acesta permite pornirea rapidă și reactivă a motorului pe benzină.
O nouă transmisie electrificată cu dublu ambreiaj, ë-DCS6, un sistem dublu ambreiaj cu 6 trepte, fără întreruperea cuplului, conceput, de asemenea, special pentru sistemele hibrid. Schimbările de trepte sunt mai scurte, iar condusul este mai confortabil. Motorul electric, invertorul și ECU sunt toate integrate, optimizând spațiul sub capota motorului.
O baterie litiu-ion de 48V cu o capacitate disponibilă de 432 Wh instalată sub scaunul din stânga față, astfel încât să nu existe niciun impediment în ceea ce privește spațiul interior sau al portbagajului.
În plus, datorită unui convertor de tensiune, o parte din energia produsă de motorul electric de 48V este transformată în 12V pentru alimentarea echipamentelor vehiculului. În acest fel, pot exista două rețele electrice separate, în paralel.
C5 AIRCROSS HYBRID 136 Ë-DCS6: ACCES FACIL LA MOBILITATEA ELECTRICĂ
Cu noul motor hibrid, Citroën oferă o nouă alternativă electrificată care asigură tot confortul condusului pur electric, economisește combustibil și reduce emisiile de CO2, menținând în același timp costurile sub control.
C5 Aircross Hybrid 136 poate fi condus în modul electric în oraș, pe șosea, cu o atingere ușoară sau în timpul manevrelor la viteză redusă. În oraș, această versiune hibrid poate efectua până la 50% din călătorii în modul 100% electric, cu zero emisii și fără vibrații. Prin avantajele conducerii pur electrice, confortul la bord este sporit în timpul călătoriilor zilnice în oraș sau pe șosea.
Tehnologia hibrid de 48V optimizează performanțele și consumul de combustibil al modelului C5 Aircross, cu o economie medie de combustibil de 1 litru/100 km (adică 15%) în comparație cu motorul pe benzină PureTech 130 EAT8. Trebuie remarcat faptul că acest motor este foarte eficient în mediul urban, cu o economie medie de combustibil de aproape 30%.
De asemenea, are un impact pozitiv asupra emisiilor de CO2: acestea pot fi reduse cu până la 15% (20 g) în comparație cu motorul pe benzină PureTech 130 S&S EAT8. Cu 129 g de CO2/km (conform ciclului combinat WLTP și versiunii), C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 oferă libertatea de a conduce fără constrângeri în multe zone cu restricții de trafic.
Propulsia hibrid a noii versiuni C5 Aircross oferă un nivel ridicat de confort prin cele două motoare (electric și pe benzină), care funcționează împreună sau separat, în mod automat, fără complicații și fără intervenția șoferului. Iar în cazul accelerațiilor puternice, motorul electric furnizează o putere suplimentară de 9 kW (aproximativ 12 CP). Cu ajutorul accelerațiilor dinamice disponibile, vehiculul este întotdeauna confortabil de condus.
Deoarece bateria se reîncarcă automat atunci când vehiculul decelerează, noul motor oferă mai mult confort în utilizarea zilnică și va fi pe gustul clienților care doresc să experimenteze condusul electric fără a fi necesară reîncărcarea.
Cu versiunea C5 Aircross Hybrid, Citroën oferă o soluție de mobilitate electrică în care se îmbină simplitatea, eficiența energetică și o experiență de confort unică, la un preț comparabil cu cel al versiunii diesel, dar cu emisii de CO2 mai mici.
RĂMÂNE ÎN CONTINUARE ETALONUL PENTRU CONFORTUL LA BORD
C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 păstrează toate elementele confortului la bord ale lui C5 Aircross (suspensie și scaune Citroën Advanced Comfort®, spațiu și modularitate), aceleași elemente de personalizare și niveluri de echipare (Feel, Feel Pack, Shine și Shine Pack).
Pentru utilizarea facilă versiunii hibrid, panoul de instrumente digitale a fost îmbunătățit cu un afișaj specific. Șoferii au toate informațiile cu privire la modul de rulare hibrid direct în fața ochilor, fără să fie nevoiți să îndepărteze privirea de pe drum:
- Vitezometru în culoarea bleu pentru indicarea rulării în modul 100% electric,
- Fluxul de energie al motorului hibrid,
- Nivelul de încărcare al bateriei,
- Mod de conducere prin intermediul unui cadran de stare (Charge, Eco, Power),
- Procentul distanței parcurse în modul electric, instantaneu și mixt.
Despre Citroën
Citroën dezvoltă, din 1919, automobile, tehnologii și soluții de mobilitate adaptate la evoluțiile societății. Marcă inovatoare și îndrăzneață, Citroën plasează relaxarea și starea de bine în centrul experienței clientului și oferă o gamă extinsă de modele, începând cu unicul Ami, un obiect electric de mobilitate conceput pentru oraș și până la sedanuri, SUV-uri și vehicule comerciale, majoritatea dintre acestea disponibile cu sisteme de propulsie electrică sau plug-in hybrid. Pionier în ceea ce privește serviciile și atenția acordată clienților persoane fizice și juridice, Marca Citroën este prezentă în 101 țări cu o rețea de 6200 puncte de vânzare și servicii în întreaga lume. Pentru mai multe informații despre Citroën, vizitați site-ul media https://fr-media.Citroën.com