CITROËN JUMPER: 30 DE ANI DE EVOLUȚIE ÎN SLUJBA PROFESIONIȘTILOR
- Citroën sărbătorește cea de-a 30-a aniversare a modelului Jumper, succesorul celebrelor TUB și Type H.
- Din 1994, diferitele generații de Jumper au pus inovația în slujba tuturor profesioniștilor, de la artizani la marile flote, cu scopul de a asigura confortul șoferului și performanțele companiei.
- Citroën Jumper a răspuns în mod constant așteptărilor profesioniștilor, oferind robustețe și un design inteligent, permițând optimizarea fiecărui metru cub din volumul de încărcare, putând transporta o sarcină utilă de referință și oferind o mare varietate de configurații ce permit soluții personalizate pentru fiecare utilizator.
- Astăzi, Citroën prezintă o nouă generație a modelului Jumper, mai modernă ca niciodată, cu sisteme de propulsie eficiente, termice, electrice și, în curând, pe bază de hidrogen, cu o conectivitate completă și cu cea mai nouă generație de sisteme de asistare la rulare.
De aproape 100 de ani, Citroën vine în sprijinul tuturor profesioniștilor cu o gamă de vehicule comerciale robuste, inovatoare și adaptate la cerințele specifice ale fiecărei companii. Acest lucru este vizibil în special în segmentul furgonetelor, cu modele emblematice precum TUB, un adevărat pionier al vehiculelor utilitare moderne, renumitul Type H, apreciatul C25 și Jumper, care își sărbătorește astăzi cea de-a 30-a aniversare și care profită de ocazie pentru revigorare cu mai mult stil, conectivitate și același nivel de funcționalitate.
Să recapitulăm saga excepțională a lui Jumper, care a permis mărcii Citroën să fie alături de toate companiile timp de 30 de ani și care continuă astăzi cu lansarea unui nou Jumper, mai inovator.
1994: Jumper aduce o nouă modernitate pe piața furgonetelor.
Când a fost lansat, în ianuarie 1994, Jumper a lăsat o impresie memorabilă, aducând pe piața de furgonete un design, un confort, o ergonomie și o plăcere de a conduce inspirate de vehiculele pentru pasageri. Ținând cont de profesioniștii care petrec ore îndelungate în vehiculele lor, Citroën a acordat în mod special atenție interiorului, cu o ergonomie similară celei dintr-o berlină, o izolare fonică îmbunătățită și caracteristici fără precedent pentru o furgonetă, cum ar fi geamurile acționate electric și aerul condiționat.
Bineînțeles, noul Jumper nu a uitat să răspundă cerințelor esențiale ale tuturor profesioniștilor, cu o gamă largă de motoare (benzină și diesel, inclusiv noile motoare Diesel aspirate natural de 2.5L și Turbo Diesel cu trei supape pe cilindru, adaptate pentru sarcini grele) și configurații de caroserie, rezultând un total de 58 de versiuni diferite pentru Jumper!
2002: Motorizări și caracteristici fără precedent.
La începutul anilor 2000, Jumper a evoluat cu un design regândit și, cel mai important, cu adoptarea a două motoare de ultimă generație: motorul turbodiesel cu injecție directă 2.2 HDi și motorul 2.0i pe benzină/GPL cu alimentare dublă. De asemenea, Jumper a inovat și în ceea ce privește dotările, fiind primul din segmentul său care a oferit un scaun al șoferului cu amortizare variabilă, o cameră video sau radare spate.
2006: Un Jumper nou-nouț care răspunde mai bine exigențelor timpului său.
Bazându-se pe succesul primei generații, Citroën a lansat un model complet nou, care corespundea și mai precis cerințelor profesioniștilor. Designul a îmbinat modernitatea și caracterul practic, incluzând trepte integrate în bara de protecție pentru facilitarea curățării parbrizului. Gama de volume utile s-a extins, ajungând acum până la 17 m3, față de precedentul 14 m3. Noul Jumper a fost unul dintre puținele modele cu tracțiune față din segmentul său care permitea o greutate totală încărcată de peste 3,5 tone. Gama de motoare diesel HDi s-a extins pentru a include trei niveluri de putere: 100, 120 și 157 CP.
2014: Un Jumper în avangardă prin introducerea de sisteme avansate de asistare la rulare.
Continuând să fie în avangardă, Jumper a primit tot ce este modern la mijlocul anilor 2010: lumini de zi LED, ecran tactil cu sistem de navigație integrat, un Connecting Box cu Bluetooth hands-free și USB, avertizare la părăsirea benzii de rulare și sistem Stop & Start pe motoarele sale e-HDi pentru obținerea unei economii de combustibil de 0,5 litri/100 km în oraș.
2024: Jumper și ë-Jumper intră într-o nouă eră.
Astăzi, Jumper capătă o dimensiune fără precedent pentru a rămâne pe deplin conectat la evoluția restricțiilor, necesităților și dorințelor companiilor. Citroën a lansat recent noul Jumper și un nou ë-Jumper.
Pentru un confort sporit la volan, transmisia automată este disponibilă pentru prima dată pe Jumper, cu două dintre cele trei motorizări BlueHDi noi (140 și 180 CP, motorul de 120 CP fiind asociat cu o transmisie manuală cu 6 trepte).
Pentru profesioniștii preocupați de adoptarea unei mobilități sustenabile și de reducerea costurilor zilnice, noul ë-Jumper dispune de un sistem de propulsie 100% electric complet nou. Acesta oferă putere (200 kW/270 CP) și autonomie (420 km*) care stabilesc un punct de referință în segment. Noul ë-Jumper poate fi încărcat de la 0 la 80% în numai 55 de minute la un încărcător rapid de 150 kW.
Pionier în materie de emisii zero în segmentul său, Jumper va fi disponibil ulterior și cu un sistem de propulsie nou, cu pile de combustie pe bază de hidrogen, care ar trebui să ofere o autonomie de aproape 500 km.
Noul Jumper marchează un pas important în ceea ce privește conectivitatea. Versiunile medii ale gamei dispun de un ecran de 5″ care afișează mediile utilizate (radio, telefon conectat prin Bluetooth etc.). Modelele high-end sunt echipate cu un ecran tactil mare de 10″ cu navigație integrată și interfețe wireless Apple CarPlay și Android Auto.
Confort și siguranță optimizate la volan. Pentru a oferi utilizatorilor condiții optime de lucru, noul Jumper primește dotări inedite: frână de parcare electrică, mai confortabil de utilizat decât un dispozitiv manual, oglindă retrovizoare digitală care oferă confort și siguranță, sistem de acces și pornire „hands-free“ etc… Își fac apariția și noi sisteme de asistare la rulare, cum ar fi alerta pentru oboseala șoferului sau frânarea automată de urgență cu detectarea pietonilor și a bicicliștilor.
Cu aceste noi atuuri și cu un design mai incisiv ca niciodată, cu noua identitate a mărcii Citroën, Jumper are toate avantajele pentru inaugurarea celui de-al patrulea deceniu de succes în segmentul furgonetelor.