ISTORIC, SIMBOLIC ȘI POPULAR: 2 CV SĂRBĂTOREȘTE CEA DE-A 75-A ANIVERSARE – Citroen Dageco

ISTORIC, SIMBOLIC ȘI POPULAR: 2 CV SĂRBĂTOREȘTE CEA DE-A 75-A ANIVERSARE

  • Citroën sărbătorește cea de-a 75-a aniversare a modelului său iconic și longeviv: 2 CV, produs în 5.114.969 unități între 1949 și 1990.
  • Modelul 2 CV își are originile în proiectul „TPV“ („Toute Petite Voiture“ sau „mașină foarte mică“) din 1936, care urmărea să facă mașinile versatile, economice și accesibile.
  • A devenit o legendă, dezvoltată pe elementele de bază ale mărcii: populară, confortabilă, simplă, rezistentă și accesibilă. Forma unică a caroseriei și versatilitatea au fost decisive pentru un succes care s-a menținut timp de mai multe decenii.

Pentru a sărbători această ocazie, opt modele 2 CV emblematice și remarcabile au fost fotografiate artistic la Citroën Conservatoir. Pe 7 Octombrie, la muzeul din Aulnay-sous-Bois va avea loc o adunare de șaptezeci și cinci de 2 CV-uri ce va fi descisă publicului.

Citroën sărbătorește cea de-a 75-a aniversare a celui mai emblematic model al său: 2 CV. Proiectat la studioul de design Citroën de pe Rue du Théâtre din Paris și pus la punct în centrul de testare La Ferté-Vidame din regiunea Eure-et-Loir, a fost prezentat publicului la Salonul Auto de la Paris, pe 7 octombrie 1948. Modelul 2 CV s-a bucurat de o evoluție excepțională: au fost produse în total 5.114.969 unități, inclusiv 1.246.335 de furgonete 2 CV. Ultimul 2 CV a părăsit fabrica Mangualde din Portugalia la 42 de ani de la lansare, pe 27 iulie 1990, la ora 16.00.

ORIGINEA 2 CV: PROIECTUL „TPV“

Proiectul „TPV“ („Toute Petite Voiture“ sau „mașină foarte mică“) a luat naștere la jumătatea anilor ’30, în 1936. Scopul său era să ofere persoanelor cu venituri mici o mașină economică și versatilă. În 1937, primul prototip rutier al proiectului TPV a văzut lumina zilei, cântărind doar 370 kg și având un singur far (legislația de la acea vreme nu impunea două). Vehiculul putea transporta până la patru persoane și 50 kg de bagaje la o viteză maximă de 50 km/h și era extrem de confortabil.

250 de modele preproducție urmau să fie prezentate la Salonul Auto de la Paris din 1939. Dar izbucnirea războiului a pus capăt acestui proiect. Modelele care fuseseră construite au fost, prin urmare, distruse – mai puțin patru dintre ele, care au fost păstrate în secret la Centrul de testare Citroën de la Ferté-Vidame.

O MAȘINĂ LEGENDARĂ CARE A DEVENIT UN SIMBOL AL LUMII AUTOMOBILISTICE

Când a intrat în producție, în iulie 1949, modelul 2 CV era o mașină mică, cu un motor cu doi cilindri în linie de 9 CP, 375 cmc, răcit cu aer, capabil să atingă o viteză maximă de 50 km/h. Citroën a revoluționat industria auto cu un vehicul economic și versatil.  

Forma sa unică și atractivitatea au cucerit rapid o mare parte a populației. Dar succesul său uriaș poate fi atribuit, de asemenea, gamei infinite de utilizări, precum și banchetelor detașabile, ușurinței, agilității și confortului său. Ca să nu mai vorbim de faptul că era ultra-economic la rulare, ceea ce l-a făcut să fie cea mai populară mașină. Până în 1950, comenzile au fost masive, împingând termenele de livrare până la 6 ani.


Spiritul avangardist și tehnologiile ingenioase pentru acea vreme au făcut ca această mașină să rămână pe scena automobilistică timp de mulți ani. Modelul 2 CV este un model atemporal care a devenit un adevărat fenomen social, atrăgând colecționari din întreaga lume. Și încă este văzut frecvent pe drumurile noastre. 

De asemenea, 2 CV este cunoscut la nivel mondial în mai multe variante, iar reputația sa l-a făcut să primească numeroase porecle. Unele dintre cele mai cunoscute sunt „Deuche“ (Dușul), „Deudeuche“ (Doua dușuri) și „Ugly Duckling“ (Rățușca cea urâtă), pentru a enumera numai câteva. Marea varietate de porecle arată cât de popular a fost acest model istoric și simbolic. 

MAI MULTE VERSIUNI ȘI POVEȘTI EPICE PE DRUMURILE DIN ÎNTREAGA LUME

În total, au existat zece ediții speciale ale modelului 2 CV, lansate în Franța și în alte câteva țări europene. Printre acestea s-au numărat Spot, Charleston și Cocorico. Modelul 2 CV a cunoscut, de asemenea, o serie de modificări, inclusiv lansarea furgonetei 2 CV (cunoscută sub numele de 2 CV AU) în 1951, iar apoi a modelului 2 CV AZ în 1954, echipat cu un motor de 12 CP și cu celebrul ambreiaj centrifugal.

Mai mult, 2 CV a ajuns să circule pe drumurile din întreaga lume datorită diferitelor curse – cum ar fi cursa de 16.500 km Paris-Kaboul-Paris în 1970, cursa de 13.500 km Paris-Persépolis în 1971 și cursa de 8.000 km Africa Raid de la Abidjan la Tunis în 1973, toate trei organizate de Citroën.

SĂRBĂTOARE ANIVERSARĂ PE 7 OCTOMBRIE LA MUZEU

Pe 7 Octombrie, un eveniment auto de neratat se vede la orizont: sărbătorirea a 75 de ani a legendarului Citroën 2 CV la Conservatorul Citroën. Pentru a marca această aniversare memorabilă, șaptezeci și cinci de 2 CV-uri restaurate și întreținute cu pasiune de colecționari privați, se vor reuni la Citroën Conservatoir din Aulnay-sous-Bois. Începând cu ora 10, vizitatorii vor avea șansa de a descoperi aceste bijuterii ale istoriei auto și de a discuta cu proprietarii lor.

Evenimentul este deschis publicului și va fi o zi de neuitat pentru fanii Citroën, pasionații de mașini clasice și curioși. Pasionații vor avea, de asemenea, ocazia să viziteze Conservatorul, care găzduiește aproximativ 250 de modele emblematice ale mărcii dublu-chevron, oferind o perspectivă fascinantă asupra istoriei bogate a mărcii Citroën.

OPT MODELE SIMBOLICE 2 CV FOTOGRAFIATE PENTRU ACEASTĂ OCAZIE

Pentru a marca această aniversare, opt modele simbolice 2 CV de la Citroën Conservatoire au fost fotografiate dintr-o perspectivă artistică deosebită:

  • Modelul 2 CV 6 by Hermès, îmbrăcat de Hermès la interior și exterior, a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris din anul 2008 pentru a marca cea de-a 60-a aniversare a modelului 2 CV.
  • 2 CV 6 Spécial, unul dintre ultimele 2 CV produse la uzina din Levallois în 1988.
  • 2 CV Spot, prima ediție specială Citroën, din care au fost construite 1.800 de exemplare cu tapițerie bicoloră și caroserie realizată după un design al stilistului Serge Gevin.
  • 2 CV A, unul dintre cele 250 de prototipuri construite în 1939 pentru Salonul Auto, care a fost anulat din cauza celui de-al Doilea Război Mondial. Unul dintre cele patru vehicule rămase la Citroën Conservatoire.
  • 2 CV A Berline (1950), identic cu cel prezentat de Pierre Boulanger la deschiderea Salonului Auto de la Paris din 1948.
  • Modelul 2 CV A cu volan pe dreapta, construit la Slough (Marea Britanie) începând cu 1953. Avea un portbagaj din tablă și geamuri spate care se deschideau. Până în prezent, este cel mai vechi 2 CV britanic din Europa. 
  • 2 CV AZU, o furgonetă 2 CV produsă din 1954 până în martie 1978, cu o capacitate de încărcare mare și uși „dulap“ în spate pentru încărcare facilă.

  • 2 CV 4 x 4 „Sahara“, cu tracțiune integrală și două motoare care îi permit să abordeze pante de peste 40 de grade pe nisip.
Oferte Speciale